“Het sterke merk IKON zal niet verdwijnen” – Reliwerk Best NYC Escorts/ Manhattan Escorts girllookup.com Long Island Escorts

Interviews no image

Gepubliceerd op 23 augustus 2012

“Het sterke merk IKON zal niet verdwijnen”

Regelmatig legt de redactie van Reliwerk enkele vragen voor aan een reliprof. Vandaag wordt geïnterviewd: Mirjam Nieboer, medewerker communicatie bij de IKON.

Door: Greco Idema

Je gaat volgende week aan de slag als communicatie-adviseur bij de PKN in Amsterdam (tijdelijk) en blijft daarnaast voor de IKON actief. Waarom deze stap? Heeft die te maken met de bezuinigingen in omroepland?
“Ja, daar heeft het zeker mee te maken. We moeten als IKON de komende jaren de helft van ons budget inleveren. Daarom beginnen we nu al met reorganiseren. Dan is het raadzaam om alvast wat om je heen te kijken. En toen kwam plotseling deze tijdelijke, parttime functie op mijn pad. De combinatie van IKON en Protestantse Kerk lijkt me erg inspirerend. Over en weer zijn er natuurlijk veel raakvlakken.”

Wat was voor jou nou hét hoogtepunt in al die IKON-jaren?
“Gelukkig zijn de IKON-jaren nog niet voorbij, dus wie weet wat er nog allemaal komen gaat. Eén van de hoogtepunten is aanstaande, of eigenlijk zijn het er zelfs twee! We komen met een nieuw, levensbeschouwelijk tijdschrift: Het Vermoeden, samen met de NCRV. Het eerste nummer verschijnt 19 september. Drie dagen later vieren we het tienjarig bestaan van het gelijknamige tv-programma van en met Annemiek Schrijver.”

Hoe zie je de toekomst van de IKON?
“Het zijn spannende tijden voor alle publieke omroepen, zeker ook voor de kleine levensbeschouwelijke omroepen waar de IKON toe behoort. Maar ik ben ervan overtuigd dat het sterke merk IKON niet zal verdwijnen, daar dragen we zelf toe bij met een ‘zin-volle’ programmering die zich onderscheidt van wat andere omroepen aanbieden. We hebben vorig jaar te kennen gegeven dat we ons willen aansluiten bij de fusieomroep NCRV/KRO/RKK. Door de val van het kabinet zijn de omroepfusies in de ijskast gezet, maar mocht het doorgaan, dan denk ik dat er een prachtige, grote, levensbeschouwelijke omroep ontstaat waarin ook de IKON zich prima thuis zal voelen. Als luis in de pels.”

Wat moet de PKN A’dam zeker anders gaan doen in de communicatie naar buiten toe?
“De insteek is een heel andere. Ik ga een steengoede communicatie-adviseur vervangen wegens ziekte en ik zal haar werk zo goed mogelijk proberen voort te zetten de komende maanden, tot zij de draad weer oppakt. Er staan mooie projecten op stapel: de communicatie van een onderzoek naar de geloofsbeleving van Amsterdamse predikanten, het uitbouwen van sociale media-activiteiten, maar ook de Vredesweek, de Preek van de Leek en de kerstcampagne – de PKN Amsterdam is springlevend en actief! Achter de schermen werkt een team van bevlogen professionals. De eerste kennismaking was bijzonder positief en ik zie ernaar uit om met hen samen te werken.”

En al enig idee wat je na dit werk voor de PKN A’dam gaat doen?
“Dan ben ik een mooie ervaring rijker en heb ik veel nieuwe, inspirerende mensen ontmoet. Ik ben ontzettend blij met deze kans. Hoe het daarna verder gaat, ach, dat zie ik dan wel weer. Ik heb er alle vertrouwen in. Hoe zegt Oosterhuis het zo mooi in één van zijn liederen: niemand valt, of hij valt in uw handen. Zo is het ook nog eens een keer.”

Greco Idema is hoofdredacteur van Reliwerk.nl 




Back to Top ↑

Frilco Philippines Corporation Hazardous Waste Transport Laguna clickonetic best photobooth photo-coverage laguna Free themes elementor pro web services web development