Vacatures

Gepubliceerd op 11 februari 2019

Gezocht: Beleidsmedewerker Categoriaal Pastoraat (1-3, Utrecht)

De dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk in Nederland is op zoek naar een Beleidsmedewerker Categoriaal Pastoraat (1 fte of 2 x 0,5 fte).

Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega die sterk is in het creëren van draagvlak, gemakkelijk schakelt, goed kan adviseren, financieel enige kennis heeft, overzicht weet te bewaren, leergierig is en beleid kan omzetten in praktische doelstellingen. Ben je daarnaast sterk in organiseren én betrokken bij de Protestantse Kerk? Lees dan snel verder.

Binnen de Protestantse Kerk zijn naast de 1500 plaatselijke gemeenten wekelijks zo’n 400 predikanten en kerkelijk werkers actief in allerlei sectoren van de samenleving. Vanuit de landelijke kerk zijn acht werkgroepen actief, die zich bezighouden met de afstemming en coördinatie van dit belangrijke stuk kerkenwerk. Als beleidsmedewerker categoriaal Pastoraat ben je de linking pin tussen deze acht werkgroepen en de landelijke kerk en vorm jij de schakel tussen Synode, dienstenorganisatie, de werkgroepen en betrokkenen in het land. Het gaat om de volgende werksoorten: Justitiepastoraat, Krijgsmachtpastoraat, Pastoraat in de gezondheidszorg, Studentenpastoraat, koopvaardijpastoraat, binnenvaartpastoraat, dovenpastoraat en luchthavenpastoraat. Sommige pastores zijn in dienst van de Dienstenorganisatie, echter het grootste deel in dienst van andere organisaties.

Wat ga je doen
Als beleidsmedewerker categoriaal pastoraat sta je voor de uitdagende opdracht om het beleid wat is vastgesteld door de generale synode te vertalen naar de praktijk en vice versa Je hebt gevoel voor verhoudingen en belangen maar tegelijkertijd weet je draagvlak te creëren voor de besluiten, die er vanuit de Synode liggen. Regelmatig heb je contact met de verschillende werkgroepen in het land, je adviseert hen en brengt ervaringen vanuit de praktijk weer terug naar de landelijke kerkelijke beleidsorganen. Twee keer per jaar schuif je aan bij de vergadering van elke werkgroep. Ook organiseer je een jaarlijkse conferentie rondom dit thema. Voor de betrokken in het land vorm jij het aanspreekpunt en samen met hen kijk je naar de mogelijkheden binnen het nieuwe beleid. Intern heb je veel contact met de commissie steunverlening (de Solidariteitskas, van waaruit een deel van het werk wordt gefinancierd) en je legt verantwoording af aan de clustermanager Kerk & Werk. Je bent een schakel tussen het werkveld en de dienstenorganisatie en weet hierin het overzicht te behouden.

Wat wij vragen
– Minimaal HBO werk- en denkniveau
– Goede uitdrukkingsvaardigheid in woord en geschrift (communicatief vaardig);
– Veranderopdrachten weet vorm te geven
– In staat om heldere adviezen te geven
– Planmatig werken
– Inlevend vermogen
– Begrotingen kunnen lezen en opstellen
– Goed in staat in teamverband én individueel te werken
– Computervaardigheden
– Actief betrokken bij de Protestantse Kerk

Over ons
De Protestantse Kerk in Nederland telt zo’n 1,8 miljoen leden in ruim vijftienhonderd plaatselijke gemeenten. Zij heeft een Dienstenorganisatie met een landelijk kantoor in Utrecht.

De primaire taak van de Dienstenorganisatie is de ondersteuning van kerk en gemeenten. De functie valt binnen het Cluster Kerk & Werken. Het cluster Kerk & Werk ondersteunt lokale gemeenten op beleidsmatig, financieel en juridisch gebied. Ook vallen het mobiliteitsbureau, de Academie van de Protestantse Kerk , synodesecretariaat, de landelijke ledenadministratie en de afdeling P&O in dit cluster.

Informatie
Voor meer informatie over de functie kunt u contact opnemen met ds. Hans van Ark, Clustermanager Kerk & Werk, tel. 0621879108, e-mail: ​h.vanark@pkn.nl.

Reageren
U kunt uw schriftelijke reactie met CV tot en met 1 maart a.s. sturen per e-mail naar vacatures@pkn.nl​, o.v.v. vacaturenummer 2019-007, t.a.v. Jelmer Voet, P&O Adviseur.

Bron: PKN

Reacties

Tags:




Back to Top ↑